Wednesday, December 29, 2010

A souvenir from Paris, Michel Cluizel’s chocolate / Un souvenir di Parigi, la cioccolateria di Michel Cluizel

English

Walking through the streets of Paris I came across, almost by chance, the chocolate place by Michel Cluizel. For those who have never heard of him, he’s one of the most respected connoisseurs of chocolate and he’s internationally known for his special attention to the cocoa beans.  His headquarters is in Normandy, where there is even a museum,"Chocolatrium", where there are also workshops on the processing of cocoa. The great peculiarity of the work of Cluizel is the constant pursuit of quality through the selection of the finest cocoa beans and the most congenial plantations. This attention is also reflected into Michel Cluizel chocolate place, such as the one at 201 rue Saint Honoré, in the heart of the French capital, where it’s impossible to resist such beauty and goodness.
Large glass beakers filled with truffles and bon bon featured in the window shop without stealing the show at the fantastic chocolate fountain, which enchants at a glance. For a moment it seems impossible to be in a modern and busy city, you breathe the scent of cocoa, and even if it’s only a few days away from  Christmas ... it seems as it’s already arrived. If you have the opportunity to visit Paris, a peek at this amazing temple of chocolate ... it's almost a must.

Present throughout the territory of France, Michel Cluizel has opened a boutique in NewYork’s 5th Avenue at number 584.





Italiano

Camminando per le vie di Parigi mi sono imbattuta quasi casualmente nella cioccolateria di Michel Cluizel. Per chi non ne avesse mai sentito parlare, si tratta di uno degli intenditori di cioccolato più apprezzati a livello internazionale e conosciuto per la sua particolare attenzione nell’elaborazione delle fave di cacao. Il suo quartiere generale è in Normandia dove c’è addirittura un museo, “Chocolatrium”, dove vengono organizzati anche workshop sulla lavorazione del cacao. La grande peculiarità del lavoro di Cluizel è la costante ricerca della qualità, attraverso la scelta delle migliori fave di cacao e delle piantagioni più congeniali alla produzione. Questa attenzione, traspare anche nelle cioccolaterie di Michel Cluizel, come quella in rue Saint Honoré 201, nel cuore del capoluogo francese, dove è impossibile resistere a tanta bellezza e bontà.
Grandi bicchieri di vetro pieni di tartufi e bon bon primeggiano in vetrina senza, tuttavia, rubare la scena alla fantastica fontana di cioccolato, che dall’alto incanta al solo sguardo. Per un attimo sembra impossibile essere in una città frenetica e moderna, si respira il profumo del cacao e anche se mancano pochi giorni al Natale…sembra quasi già arrivato. Se avete l’occasione di visitare Parigi, un’occhiatina a questo fantastico tempio del cioccolato…è quasi d’obbligo.

Presente su tutto il territorio francese, Michel Cluizel ha aperto una boutique anche a New York al numero 584 della 5th Avenue.




No comments:

Post a Comment