Paris is without doubt a city full of charm and romance. The atmosphere is the one of frozen places in time where everything seems to run more slowly. Apart from being an international fashion capital, Paris is also known for its chocolate. There are a lot of chocolate places, from the big names to the smaller, but incredibly fascinating ones.
The weekend before Christmas was certainly a wonderful opportunity to breathe Christmas spirit and see Paris shops decorated with stunning decorations. During the first afternoon in Paris I could not resist in tasting a fantastic chocolate mousse. Unfortunately I do not have a card of the place where I ate this wonderful mousse but I do remember it was not specialized in cakes... the mousse however was delicious, which makes me think that maybe in Paris ... all that chocolate is special.
Although Christmas lunches have definitely satisfied our sweet desire, I think that a fantastic chocolate mousse can be an excellent snack during these holidays. Here's the recipe for a simple and delicious mousse Paris style.
Ingredients
5,30 oz dark chocolate
4 egg whites
2 egg yolks
2 egg yolks
2 tablespoon of icing sugar
1 tablespoon vegetable cream
Melt chocolate in a double boiler with the vegetable cream. Beat the egg whites, add sugar and continue beating the whole until the foam is pretty consistent. In another bowl, whisk the egg yolks and add to melted chocolate. Add the egg whites to the chocolate cream and stir well to mix everything. The mousse is ready to be put into small bowls or in glasses. Just put it in the refrigerator for a few hours to serve a mousse with a good consistency.
Italiano
Parigi è senza dubbio una città piena di fascino e romanticismo. L’atmosfera che si respira è quella di un luogo sospeso nel tempo dove tutto sembra scorrere più lentamente. Oltre a rappresentare una capitale della moda internazionale, Parigi è anche conosciuta per le sue cioccolaterie. Ce ne sono davvero tantissime, dalle più conosciute a quelle artigianali, più piccole ma incredibilmente affascinanti. Il weekend prima di Natale è stata sicuramente una splendida occasione per respirare il clima natalizio, vedere Parigi addobbata a festa e visitare splendidi negozi abbelliti da decorazioni mozzafiato. Durante il primo pomeriggio parigino non ho resistito nell’assaggiare una fantastica mousse al cioccolato. Purtroppo non ho più il biglietto del locale dove ho mangiato questa fantastica mousse…non era certo un posto specializzato in dolci, ma la mousse era buonissima, cosa che mi fa pensare che forse a Parigi…tutto ciò che è cioccolato è speciale. Anche se i pranzi natalizi hanno sicuramente saziato la nostra voglia di dolce, penso che una fantastica mousse al cioccolato possa rappresentare un’ottima merenda in questi giorni di festa. Ecco a voi la ricetta di una semplice e squisita mousse alla parigina.
Ingredienti
150 g di cioccolato fondente
4 albumi
2 tuorli
2 cucchiai da tavola di zucchero a velo
1 cucchiaio da tavola di panna vegetale
Sciogliere il cioccolato a bagnomaria insieme alla panna liquida. Montare gli albumi e aggiungere lo zucchero a velo, continuando a montare il tutto fino a quando la spuma è bella consistente. In un altro recipiente sbattere i tuorli e aggiungerli al cioccolato fuso. Aggiungere gli albumi montati alla crema di cioccolato e mescolare per bene amalgamando il tutto. La mousse è pronta da versare nelle ciotoline oppure nei bicchieri. Basterà riporla in frigorifero per qualche ora per servire una mousse con un’ottima consistenza.
No comments:
Post a Comment